PMR
Sumpah hang kejam.

Wednesday 9 May 2012 @ 01:56 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum. Hai guys. Tengah petang disini. Entry yang paling emotional sedunia. Sumpah tak tahan. Sumpah tak tahan nak menangis. Sumpah kesian. Sumpah dia tu zalim. Sumpah dia tu tak berhati perut.

Copp. Apa sumpah-menyumpah ni? Mari saya ceritakan. Okay, sebenarnya online Twitter tadi. Lepastu nampak lah nama "Ira" trending. Siapakah Ira? Kawan saya? Kawan dia? Kawan hampa? Nope. Dia bukan sesiapa. Aku takkenal pun Ira ni sebenarnya. Yang aku nak tau, kenapa dia trending? Hotstuff mana ni? Kenapa orang cakap dia zalim dan kejam? Kenapa? Kenapa? Lepastu aku mula lah buat research sikit pasai Ira. Ada yang cakap dia duk penjara, ada yg cakap dia tu macam binatang. Lagilah aku kenapa. Kemudian hati berbicara, "Hampa ni dok kutuk org apaa, ingat hampa sempurna ka? Takbaik kutuk-kutuk org binatang lah apa lah bla bla bla...." Ya, itu yang saya cakap. Lepastu terbaca satu link. Aku pun tekan. Astaghfirullahalazim! Astaghfirullahalazim! Astaghfirullahalazim! *bukan video blue harap maklum* Awat jadi macam tu?! Awat hang kejam sangat?! Mai kat aku la budak tu! Dia tak bersalah! Dia tak berdosa! Dia kecil lagi! Baru 3 bulan!


Astaghfirullahalazim. Terkedu, terkelu, tergamam aku. Sampai hati dia. Sampai hati seorang ibu seksa, dera anak sendiri. Sampai hati dia pukul-pukul anak dia. MasyaAllah, apa dah jadi dengan dunia ni. Awat benda ni jadi. Memang, dunia dah nak kiamat. Dunia dah tak lama. Sedih aku tengok video tu. Tersebak, dan tiba-tiba menangis. Baru berapa saat aku tengok, dah tak sampai hati nak tengok. Dah tak sanggup nak tengok baby tu menangis. *close tab* Sumpah sedih. Kesian baby tu. Seriously, bagi kat aku lagi bagus. 

Apa yang saya nak sampaikan dekat sini, tolong bersyukur dengan apa yg Allah bagi. Bersyukur sebab hampa bahagia, sebab hampa lawa, sebab hampa ada parents yang sayang hampa sangat-sangat, yang selalu ada bila hampa sedih, yang selalu beli macam-macam untuk kita, dan kadang-kadang kita menangis sebab depa marah kita, janganlah benci. Depa marah tu sebab depa sayang kita. Sayang sangat-sangat. Alhamdulillah. Sembahyang tu bagi cukup. Dunia dah nak kiamat. Tak lama dah. Ya fakta. Terima kasih dan assalamualaikum, ciao.

Bayi didera? MasyaAllah. Hoi manusia, bayi tu faham tak BAYI. Baru lahir suci dari dosa tapi kenapa kau? Kalau tak reti jaga, jangan buat anak lah -Mirul Adzim


Older Post | Newer Post
The Disclaimer

Hai people. I'm Izzah Athirah. Fifteen. May Allah blessed us ;)
PMR is around the corner bebeh! :O K


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


Friends!

Ana Husna
Apam Polkadot
Ashykin Azik


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Half Edited : Izzahh

Best View at GOOGLE CHROME!